Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Google ontwikkelt reclame-format voor virtual reality

google vr ad
Google is aan het experimenteren met verschillende reclame-formats voor virtual reality. Ontwikkelaars kunnen op die manier advertenties in hun vr-apps bouwen.

Volgens Google moeten virtual reality-advertenties gemakkelijk te implementeren en aan te passen zijn voor developers, maar ook 'nuttig' en 'niet opdringerig' richting gebruikers. Voorlopig betreft het specifiek reclameboodschappen in mobiele virtual reality-apps, bijvoorbeeld voor Cardboard en de Gear VR-bril van Samsung.

Virtuele bioscoop

Als voorbeeld toont het bedrijf een zwevend blokje in een virtual reality omgeving. Door er naar te kijken, wordt een advertentie afgespeeld in een zwevend venster als zijnde een bioscoopvoorstelling. De advertentie is weer te sluiten door een poosje naar 'close ad' te kijken. Daarna hebben gebruikers de mogelijkheid om de geadverteerde app te downloaden.

Op de blog van Google vind je een bewegend voorbeeld.

Geschreven door: Randolf Bouwma op

Category: Nieuws, Virtual reality

Tags: Virtual reality, VR, google

Nieuws headlines

Laatste reactie