Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Google neemt Wildfire over

Google heeft wederom een bedrijf overgenomen. Het gaat om Wildfire; een bedrijf dat software ontwikkelt dat adverteren op sociale platforms gemakkelijker maakt. Oftewel: een social marketing bedrijf...

Wildfire is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van software waarmee bedrijven gemakkelijk kunnen adverteren op sociale platformen. Denk aan Facebook, Google+, Twitter, Pinterest, YouTube en LinkedIn. Het bedrijf is behoorlijk gegroeid in de laatste vier jaar. Nu heeft Wildfire meer dan 400 werknemers en maar liefst 16.000 klanten. Niet mis! Het gerucht gaat dat Google 250 miljoen heeft moeten betalen. Veel geld, maar voor Google wisselgeld. 

Het natuurlijk een strategisch slimme zet van Google. Een bedrijf dat onlangs nog heeft gezegd dat het de meeste winst haalt uit advertenties en advertentieplatforms. Nu kan Google zelf geavanceerde software aanbieden op zijn eigen sociale netwerk. Daarnaast beschikt Google nu ook over de software waarmee bedrijven en merken kunnen adverteren op bijvoorbeeld Facebook... over monopolie gesproken, want nu kan Google geld verdienen met het succes van zijn concurrenten. Wildifre laat weten dat er geen directe wijzigingen door zullen worden gevoerd in de diensten van het bedrijf.

Bron: Techzine

Geschreven door: Jaap Veenstra op

Category: Nieuws, Organisatie

Tags: Adverteren, Overnames

Nieuws headlines

Laatste reactie