Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Facebook-notificaties voor games worden minder irritant

Facebook gaat het notificatiesysteem voor games iets minder irritant maken. Nu worden gebruikers vaak nog doodgespamd met vage verzoeken om mee te spelen met spelletjes, maar die verzoeken worden wat beter.

Gameontwikkelaars de notificaties binnenkort zelf aanpassen. Daardoor kan de tekst veranderd worden van een simpele uitnodiging naar een gedetailleerdere beschrijving van het verzoek. Zo kan je nu specifiek zien of je vrienden bijvoorbeeld hulp nodig hebben bij een bepaald level of dat ze zekere voorwerpen nodig hebben. Facebook hoopt daarmee dat bezoekers van het sociale netwerk niet meer "immuun" worden voor dergelijke verzoeken, maar er weer geïnteresseerd in raken.

375 miljoen spelletjes

Facebook kondigde tegelijkertijd aan dat iedere maand 375 miljoen mensen Facebook-spellen spelen. Daarbij worden 735 miljoen doorverwijzingen gedaan, bijvoorbeeld via notificaties in de tijdlijn van gebruikers. Van de gamers die zowel mobiel als via de desktop spelletjes spelen, wordt 3,3 keer meer geld opgehaald dan via de gebruikers die alleen via de computer spelen.

Geschreven door: Tijs Hofmans op

Category: Nieuws, Sociale netwerken

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie