Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Facebook komt met Twitter-achtige feed

Facebook geeft een aantal mediapartners de mogelijkheid om berichten met een bepaald sleutelwoord als feed te ontvangen. Zo kunnen ze precies zien hoe bepaalde onderwerpen onder het Facebook-publike leeft. Dat kan bijvoorbeeld interessant zijn voor de adverteerders van deze bedrijven.

in juni introduceerde Facebook de hashtag die bekend is geworden op Twitter. De hashtag geeft een onderwerp aan en wordt bij berichten gebruikt om deze later makkelijk terug te vinden. Onlangs voegde Facebook daar ook nog een lijst van trending-berichten aan toe zoals we die ook kennen van Twitter. Facebook wil de rol van Twitter overnemen om de plek te worden om te weten wat er nu onder de wereldbevolking speelt. Twitter noemt dit zelf  ‘the global town square’.

De berichten die mediapartners van Facebook (o.a. Buzzfeed, NBC’s Today Show, Sky TV en Slate) kunnen gebruiken als feed zijn alleen de openbare berichten van gebruikers. De stroom aan berichten kan door de bedrijven worden verkleind door te sorteren op tijdspanne en demografische factoren.

Geschreven door: Martijn Verkuil op

Category: Nieuws, Sociale netwerken

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie