Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Facebook aandeel kost 38 dollar

Facebook is vandaag naar de beurs gegaan en een Facebook aandeel is op het moment van de beursgang 38 dollar waard. Facebook is hiermee als bedrijf gewaardeerd op 104 miljard dollar.

Facebook heeft hiermee alle Amerikaanse records verbroken. Nog nooit heeft een Amerikaans bedrijf zo'n hoge waardering gekregen bij een beursintroductie.

Facebook aandelen levert 18,4 miljard dollar op

De beursgang levert Facebook maximaal 18,4 miljard dollar op, het hoogste bedrag ooit voor een internetbedrijf. Hiermee is recordhouder Google van de troon gestoten. Toen Google in 2004 zijn beursintrede maakt kon het bedrijf bijna 2 miljard dollar bijschrijven met de aandelenuitgifte. Toch is er een ander Amerikaans bedrijf dat meer geld wist binnen te halen met een beursintroductie, namelijk creditcard maatschappij Visa. Zij haalde in 2008 19,65 miljard dollar op.

Facebook oprichter Mark Zuckerberg blijft de baas

De oprichter van Facebook, Mark Zuckerberg, behoudt zelf 57 procent van de aandelen van Facebook. Zo blijft hij wel de touwtjes in handen hebben omtrent het succesvolle sociale netwerk.

Facebook moet serieus geld verdienen

Nu Facebook een beursgenoteerd bedrijf is, betekent dit wel dat Facebook serieus geld moet gaan verdienen om de aandeelhouders tevreden te houden. Facebook heeft hiervoor al diverse stappen ondernomen zoals het Facebook App Center waar applicaties voor Facebook gekocht kunnen worden, het plaatsen van relevante advertenties tussen de posts van je Facebook-vrienden, het experimenteren met betaalde posts waarmee je meer aandacht voor je post kan opeisen en heeft Facebook serieuze plannen om ook gerichte advertenties buiten haar eigen site te verkopen. Hiermee zal Facebook een geduchte concurrent zijn van Google, want wie weet er meer van de consument? Facebook of Google?

Bron: Nu.nl

Geschreven door: Gerard Sombroek op

Category: Nieuws, Sociale netwerken

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie