Bol.com en Douglas openen QR-shops in OV

Nederlandse bedrijven ontdekken volop de mogelijkheden van de QR-codes. Bol.com en Douglas zijn los van elkaar begonnen met een abricampagne in het openbaar vervoer, waarmee door de reizigers via een QR-code de kerstinkopen kunnen worden gedaan.

Door de QR-code met het mobiel te scannen kunnen de kerstkado's die op een abri staan vermeld direct door de drukke reiziger worden thuisbezorgd. Bart Smit was vorig jaar het eerste bedrijf dat op abri's in het OV dergelijke QR-winkeltjes opende, schrijft Emerce.

De reizigers krijgen door Bol.com en Douglas een beperkt assortiment kadosuggesties op een abri voorgeschoteld, en plaatsen met de klik van hun telefoon de bestelling. Dit kan ook lucratief zijn voor de shopper. Deze krijgt een korting van vijf euro op hun mobiele bestelling bij Bol.com.

Even checken
Als de reiziger een bestelling wil plaatsen via de QR-code, dan moet hij wel even checken of er niets vreemds aan de hand is met de abri. Kwaadwillenden willen nog wel eens hun eigen QR-codesticker over die van een ander plakken, waarna de reiziger wordt doorgelinkt naar een malafide website.

 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten