abonneren

Baan zoeken via social media

Uit onderzoek van adviesbureau Intelligence Group blijkt dat steeds meer werkzoekenden social media inzetten tijdens hun zoektocht naar een nieuwe baan.

Voor het onderzoek zijn gegevens van 23.599 personen uit de beroepsbevolking gebruikt. Vacacturesites worden nog steeds het meest gebruikt. Open sollicitaties en raadplegen van het eigen netwerk staan op de tweede en derde plek. Voor jongeren onder de 20 jaar staat Twitter op de derde plaats als het gaat om het medium dat wordt gebruikt om een baan te zoeken. Overigens blijken 50-plussers nog steeds te vertrouwen op traditionele kanalen en minder op moderne media zoals netwerksites en Twitter. Werkgevers die op zoek zijn naar nieuwe medewerkers maken ook steeds vaker gebruik van social media en zoekmachines. Bedrijven hebben vaak een Twitter-account en posten daarop hun vacatures. Volgers retweeten deze vacactures veelvuldig naar vrienden en bekenden, waardoor de nieuwe baan onder de aandacht van veel personen wordt gebracht.    

 

 

Geschreven door: Marc Boersma op

Category: Nieuws, Samenleving

Tags: Solliciteren, Sociale Media

Nieuws headlines

Laatste reactie