Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Apple op één na krachtigste merk ter wereld

Interbrand heeft zijn jaarlijkse rapport uitgebracht over de 100 krachtigste merken ter wereld. Op nummer één staat, zoals gebruikelijk, het almachtige Coca Cola. Maar op nummer twee zien we dit jaar Apple opduiken; vorig jaar stond de iPhone-fabrikant nog op een 'bescheiden' achtste plek.

In één jaar tijd is Apple langs IBM, Google, Microsoft, General Electric, McDonalds en Intel geschoten. De fabrikant uit Cupertino moet nu alleen Coca Cola voor zich dulden. Interbrand wijst het merksucces van Apple vooral aan de iPhone, die keer op keer goed is voor monsterverkopen en als icoon van de moderne smartphone gezien wordt. Concurrent Research In Motion heeft minder geluk; het bedrijf duikelt van de 56e naar de 93e plek op de lijst. Het bedrijf zal een wonder moeten verrichten om volgende jaar nog op de lijst te staan. Andere interessante stijgers zijn Samsung van 17 naar 9 en Amazon van 26 naar 20, de twee opvallende dalers zijn HP van 10 naar 15 en Nokia van 14 naar 19.

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Organisatie

Tags: coca cola

Nieuws headlines

Laatste reactie