Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

TomTom telt niet tot 29

Sommige TomTom-klanten hebben last gehad van een opmerkelijke firmware-bug. Er kwam geen gps-verbinding tot stand vanwege een schrikkeljaar-bug.

Sinds 31 maart kampt een deel van de klanten met haperingen in het gps-signaal van hun TomTom-navigatiesysteem. Bij sommige modellen komt er zelfs helemaal geen verbinding tot stand. Niet wenselijk als je een ritje naar een onbekend adres wilt maken natuurlijk!

Nu heeft TomTom onderzoek gedaan. En met succes. Het probleem wordt veroorzaakt door een 'schrikkeljaarbug' in de software. En uiteraard onderneemt het Hollandse bedrijf actie: “Er wordt hard gewerkt aan een permanente oplossing die wij beschikbaar zullen maken op onze website”, aldus TomTom.

Meer informatie over de oplossing verschijnt vanmiddag. Klanten die software hebben die niet tot 29 februari kan tellen, kunnen zich aanmelden voor een automatische notificatie zodra de oplossing beschikbaar is. Momenteel is er alleen een tijdelijke oplossing beschikbaar: een soft reset van het systeem zorgt voor de juiste datum en weer gps-verbinding. 

Geschreven door: Jaap Veenstra op

Category: Nieuws, Navigatiesystemen

Tags: Firmware, Reset

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie