TomTom telt niet tot 29

Sommige TomTom-klanten hebben last gehad van een opmerkelijke firmware-bug. Er kwam geen gps-verbinding tot stand vanwege een schrikkeljaar-bug.

Sinds 31 maart kampt een deel van de klanten met haperingen in het gps-signaal van hun TomTom-navigatiesysteem. Bij sommige modellen komt er zelfs helemaal geen verbinding tot stand. Niet wenselijk als je een ritje naar een onbekend adres wilt maken natuurlijk!

Nu heeft TomTom onderzoek gedaan. En met succes. Het probleem wordt veroorzaakt door een 'schrikkeljaarbug' in de software. En uiteraard onderneemt het Hollandse bedrijf actie: “Er wordt hard gewerkt aan een permanente oplossing die wij beschikbaar zullen maken op onze website”, aldus TomTom.

Meer informatie over de oplossing verschijnt vanmiddag. Klanten die software hebben die niet tot 29 februari kan tellen, kunnen zich aanmelden voor een automatische notificatie zodra de oplossing beschikbaar is. Momenteel is er alleen een tijdelijke oplossing beschikbaar: een soft reset van het systeem zorgt voor de juiste datum en weer gps-verbinding. 

Geschreven door: Jaap Veenstra op

Category: Nieuws, Navigatiesystemen

Tags: firmware, reset