Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

UPC belooft snellere werking Horizon en nieuwe afstandsbediening

Kabelaar UPC heeft naar aanleiding van een enorme klachtenstroom betere software beloofd voor de Horizon-box. Ook krijgen klanten een nieuwe afstandsbediening met QWERTY-toetsenbord. Irritaties moeten zo tot het minimum worden beperkt.

 

In een e-mail naar alle Horizon-klanten heeft UPC een sterke verbetering beloofd van Horizon TV. Sinds september 2012 is de dienst beschikbaar en sindsdien hebben consumenten massaal geklaagd over de verschrikkelijk langzame werking van de settopbox, de onhandige menu-indeling, het gebrek aan snel te raadplegen programma-informatie en de niet gebruiksvriendelijke afstandsbediening. Er wordt gewerkt om al deze klachten op te lossen.

E-mail

In de e-mail belooft UPC een grote update van de firmware van de Horizon-box, die in juni/juli 2013 gepusht wordt. De nieuwe firmware zal de mediabox sneller maken en de menustructuur wordt verbeterd, zodat klanten in minder klikken kunnen vinden wat ze zoeken. De nieuwe afstandsbediening zal knoppen krijgen waarmee direct naar veelgebruikte functies zoals tv-gids en on demand kan worden genavigeerd, zoals dat ook mogelijk was met de afstandsbediening van de oude UPC settopbox.

Reactie UPC

All About Media sprak met woordvoerster Maaike Scholten van UPC. Zij legt uit dat UPC probeert om de nieuwe firmware al in juni naar alle Horizon-boxen te pushen, maar dat de einddatum juli 2013 voor de zekerheid aangehouden wordt. De afstandsbediening zal ook in de maand juni of juli in de brievenbus van Horizon TV-klanten belanden en krijgt een QWERTY-toetsenbord op de achterkant.

Klachtenregen

Zowel Coax.nl als de Consumentenbond hebben UPC naar aanleiding van klachten om opheldering gevraagd. Driekwart van de klanten zou volgens de Consumentenbond niet tevreden zijn over de bediening van de settopbox. UPC gaat op 12 april in gesprek met de consumentenorganisaties over verbetering van de dienstverlening naar aanleiding van alle klachten. UPC probeert zich voorafgaand aan dit overleg van zijn goede kant te laten zien via de gedane toezeggingen.

Geschreven door: Chris Broesder op

Category: Nieuws, Mediaspelers

Tags: Horizon, Upc

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie