Apple moet met advertenties duidelijk maken dat Galaxy-tablets van concurrent Samsung niet zijn afgekeken van de iPad. Dit is door een Britse rechter opgelegd aan Apple naar aanleiding van de rechtzaak waarin Apple claimt dat Samsung het ontwerp van de iPad zou hebben gekopieerd.

Op de Britse website van Apple moet de rectificatie zes maanden lang blijven staan. Apple klaagde Samsung aan dat het de iPad heeft gekopieerd en daarbij inbreuk maakt op patenten van Apple. De rechter oordeelde eerder al dat dat niet het geval was.

Niet zo cool

Een succesje  voor Samsung, alhoewel de aangedragen reden door de rechter wat minder positief klonk voor Samsung. De rechter stelde namelijk dat de Galaxy Tab ‘not as cool’ was als de iPad.

De rechtszaken tegen Samsung slepen zich nog steeds voort in verschillende  in verschillende landen met over en weer successen. Laatste wapenfeit is de ban die Apple in de VS eiste van de Galaxy Nexus (smartphone) die een patent m.b.t. universeel zoeken zou hebben geschonden. 

Quote Jobs over Android-vernietiging

Apple scoorde onlangs weer een succesje door het Samsung te verbieden om een quote van Jobs te gebruiken in de rechtszaak. Steve Jobs heeft over Android gezegd dat hij het wilde vernietigen. Samsung ziet deze uitspraak als de werkelijke reden van de rechtszaak tegen de Galaxy Tab en niet zozeer het beschermen van hun intellectueel eigendom. Samsung mag de quote niet als bewijsmateriaal gebruiken, zo oordeelde de rechter want het leidt teveel af van de werkelijke zaak.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten