Apple krijgt aanklacht van 5 miljoen voor defecte powerknop

Een vrouw uit Florida klaagt Apple aan voor vijf miljoen dollar in een ‘class action lawsuit’, omdat de aan- en uitknop van de iPhone 4 het na ongeveer een jaar begeeft en Apple hiervan op de hoogte zou zijn.

Debra Hilton uit Florida gaat Apple aanklagen voor vijf miljoen dollar. De aanklacht is in voorbereiding. De vrouw beweert dat de aan- en uitknop van de iPhone 4 snel stuk gaat en dat Apple ervan weet. Het bedrijf zou echter desondanks niets ondernomen hebben.

Hilton wil dat meerdere gedupeerden zich aansluiten bij de aanklacht, om er zo een zogenaamde ‘class action lawsuit’ van te maken. In dat geval wordt Apple aangeklaagd door alle gebruikers die het probleem ervaren hebben en bij winst zou Apple in totaal 5 miljoen dollar moeten betalen aan deze groep mensen.

De vrouw uit Florida beweert dat de aan- en uitknop van de iPhone 4 het na ongeveer een jaar al begeeft. Het gevolg van het defect is dat de smartphone niet meer aan te zetten is, wanneer deze uitvalt of handmatig uitgezet wordt. Daarmee wordt het toestel onbruikbaar. Apple ging ondanks op de hoogte te zijn geweest van het probleem door met het verkopen van dit type iPhones, zo staat te lezen in de aanklacht.

Volgens Hilton is het extra vervelend dat de garantietermijn van Apple in Amerika ook slechts één jaar is. Daardoor gaat de telefoon vaak net buiten de garantieperiode stuk en moeten gebruikers 150 euro reparatiekosten betalen. De vele klachten op Apple Support Forum, samen met een aantal onafhankelijke reparateurs van Apple-apparaten, zouden de zwakheid van de aan- en uitknop aantonen volgens de aanklacht.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten