Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Yahoo transformeert naar mediabedrijf

De nieuwe topman van Yahoo, Scott Thompson, heeft gezegd dat Yahoo zich gaat omvormen tot mediabedrijf.

Het bedrijf zal worden opgesplitst in drie onderdelen. Het eerste onderdeel richt zich op de consumentenmarkt en hierbij zullen zaken centraal staan als social media, zoeken, Flickr en e-mail. Onderdeel twee van het bedrijf richt zich op de adverteerders en het derde onderdeel houdt zich bezig met de infrastructuur van het bedrijf. 

Yahoo heeft het moeilijk om zich in de huidige markt staande te houden. Google heeft Yahoo al vele jaren geleden gepasseerd in de markt voor zoekmachines. Ook heeft Google veel marktaandeel van Yahoo afgesnoept als het gaat om advertentie-verkoop. Ook de sterke groei van Facebook heeft de rol van Yahoo in internetland ondermijnd. 

Geschreven door: Marc Boersma op

Category: Nieuws, Internet

Tags: Media, Reorganisatie, yahoo

Nieuws headlines

Laatste reactie