Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Webwinkels profiteren van sneeuwperiode

Als het sneeuwt of als het glad is buiten hebben minder mensen zin op er op uit te gaan om inkopen te doen. Webwinkels profiteren daarvan. Dankzij het weer zijn er deze maand 20% meer transacties gedaan dan anders.

De gebruiksstatistieken van online betalingsbedrijf Ogone tonen aan dat  er in landen met sneeuw meer online betalingstransacties zijn gedaan dan onder normale weersomstandigheden verwacht mag worden. Dit kan het bedrijf afleiden door de transacties in verschillende landen en locaties met of zonder sneeuw met elkaar te vergelijken.

Het comfort van het shoppen vanuit de eigen woonkamer blijkt aantrekkelijker dan de strijd aan te gaan met de elementen. Meer consumenten zijn gewoon thuis gebleven om te winkelen. Ogone heeft in december 2010 aanzienlijk meer betalingstransacties gemeten dan verwacht. Het aantal dagelijkse online betalingstransacties lag in de eerste drie weken van december 20% hoger dan op grond van de vorige maand en eerdere jaren mocht worden verwacht, ook gecorrigeerd voor de normale december-invloeden.

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie