Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

UPC stelt fair use policy in

Kabelbedrijf UPC stelt een fair use policy in bij de nieuwe en snellere abonnementen die het gisteren introduceerde. Klanten die vijf keer zoveel dataverkeer als gemiddeld omzetten kunnen vanaf nu een boete krijgen van de kabelaar. Deze datalimiet is echter wel flexibel volgens het bedrijf.

Wie één van de nieuwe abonnementen afsluit die UPC gisteren introduceerde, moet rekening houden met een fair use policy (FUP). Deze abonnementen zijn een stuk sneller dan degene die het bedrijf daarvoor aanbood. De snelste van de nieuwe abonnementen heeft nu 200 Mbps aan downloadsnelheid.

De ingestelde fair use policy behelst dat klanten die vijf keer meer data verstoken dan de gemiddelde klant een boete kunnen krijgen. Toch zal het niet meteen zo’n vaart lopen volgens UPC. De klant in kwestie krijgt eerst een waarschuwing. Als de excessieve dataverbruiker daar geen gehoor aangeeft kan UPC de internetsnelheid van de klant verlagen of een boete toekennen, per geval te bepalen.

Riekt naar datalimiet?

UPC benadrukt dat deze fair use policy geen echte datalimiet is. Het bedrijf laat dan ook niet weten wat het gemiddelde verbruik is. UPC maakt bij de handhaving van de fair use policy ook onderscheid tussen veel verbruikende klanten op basis van de verhouding tussen geüploade en gedownloade data.

Volgens UPC is de kabelaar één van de laatsten der Mohikanen wat betreft het instellen van een fair use policy. Providers zoals Ziggo, XS4ALL en Telfort hebben extreem dataverbruik van klanten ook beperkt.

De fair use policy geldt overigens (nog) niet voor bestaande abonnementen, maar alleen voor klanten die overstappen naar een ander abonnement of nieuwe klanten die een abonnement afsluiten bij de kabelaar.

Geschreven door: Chris Broesder op

Category: Nieuws, Internet

Tags: Upc, kabelbedrijven

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie