Twitteraars niet bereid voor het twitteren te betalen

De helft van de Amerikanen gebruikt Twitter.

Toch is, volgens een recent uitgevoerd onderzoek, niemand bereid daarvoor te betalen.

Een jaarlijks onderzoek naar de invloed van internet op de Amerikaanse bevolking, uitgevoerd door het Center for the Digital Future, geeft aan dat 49 procent van de ondervraagden gebruiker is van microblogdiensten als Twitter. Van deze microbloggers is niemand bereid voor het gebruik van deze diensten te  betalen.

Dit extreme resultaat geeft aan hoe moeilijk het is om internetgebruikers te laten betalen voor iets dat ze nu gratis krijgen. Twitter heeft geen plannen om zijn gebruikers te laten betalen, maar het onderzoeksresultaat geeft aan dat aanbieders van online diensten een enorme uitdaging hebben als ze gebruikers willen laten betalen. Twitter kijkt naar andere manieren om omzet te genereren door te adverteren. Zo introduceerde Twitter onlangs de @earlybird-dienst die gebruikers op aanbiedingen wijst.

Het onderzoek wijst ook uit dat de helft van de internetgebruikers nooit op webadvertenties klikt. Ruim 70 % ergert zich aan advertenties; toch zegt meer dan de helft van de respondenten dat ze liever webadvertenties zien, dan dat ze voor internetinformatie moeten betalen. Eigenlijk willen consumenten gratis content zonder advertenties, maar ook al begrijpen ze, dat er hoe dan ook voor betaald moet worden.

Via: TG Daily

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten