Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Twitteraars niet bereid voor het twitteren te betalen

De helft van de Amerikanen gebruikt Twitter.
Toch is, volgens een recent uitgevoerd onderzoek, niemand bereid daarvoor te betalen.

Een jaarlijks onderzoek naar de invloed van internet op de Amerikaanse bevolking, uitgevoerd door het Center for the Digital Future, geeft aan dat 49 procent van de ondervraagden gebruiker is van microblogdiensten als Twitter. Van deze microbloggers is niemand bereid voor het gebruik van deze diensten te  betalen.

Dit extreme resultaat geeft aan hoe moeilijk het is om internetgebruikers te laten betalen voor iets dat ze nu gratis krijgen. Twitter heeft geen plannen om zijn gebruikers te laten betalen, maar het onderzoeksresultaat geeft aan dat aanbieders van online diensten een enorme uitdaging hebben als ze gebruikers willen laten betalen. Twitter kijkt naar andere manieren om omzet te genereren door te adverteren. Zo introduceerde Twitter onlangs de @earlybird-dienst die gebruikers op aanbiedingen wijst.

Het onderzoek wijst ook uit dat de helft van de internetgebruikers nooit op webadvertenties klikt. Ruim 70 % ergert zich aan advertenties; toch zegt meer dan de helft van de respondenten dat ze liever webadvertenties zien, dan dat ze voor internetinformatie moeten betalen. Eigenlijk willen consumenten gratis content zonder advertenties, maar ook al begrijpen ze, dat er hoe dan ook voor betaald moet worden.

Via: TG Daily

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie