Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Twitter vernieuwt interface en apps

Twitter lanceert een nieuwe versie van zowel zijn webapplicatie als de mobiele apps voor Android en iOS. Het nieuwe design ziet er wat strakker uit en het wordt makkelijker te volgen wat je interessant vindt.

Twitter moet wel een hete adem van de anders sociale media als Facebook en Google+ in de nek voelen en voelt kennelijke de noodzaak om te vernieuwen. De laatste grote verandering van Twitter vond plaats eind 2010. De nu geïntroduceerde versie is voor mobiele apps nu al beschikbaar. De webversie zal de komende tijd worden uitgerold.

Een van de doelstellingen van de nieuwe vormgeving is dat verschillende verschijningsvormen van Twitter hetzelfde gebruiksgevoel geven met dezelfde iconen. Zo wordt ook het uiterlijk van de populaire Twitterapplicatie Tweetdeck aangepast.

Nieuw in de webversie is dat de rechterkolom met informatie nu naar links is verplaatst en overzichtelijk in blokken ingedeeld. De berichten zelf staan nu links. In alle versies zijn nu drie keuzeknoppen prominent beschikbaar: Startpagina (home), @contact en #ontdekken. Via ‘ik’ kom je snel op je eigen profielpagina waar je alle informatie over je account en instellingen eenvoudig kunt bereiken.

In de nieuwe layout wordt het eenvoudiger om foto’s en videos binnen de applicatie te bekijken. Via #ontdekken kun je snel een zoekwoord of een hashtag invoeren om snel de gewenste onderwerpen te vinden of de trending topics doornemen.

Bekijk ook onderstaande introductievideo

 

Merkpagina
Totaal nieuw is de mogelijkheid, net als bij Facebook en Google+ om merkpagina’s aan te maken. Deze bieden bedrijven de mogelijkheid om hun merk te profileren op Twitter en via Twitter makkelijker in contact te blijven met hun volgers. Grote merken als Heineken, Pepsi, McDonald’s en Coca Cola doen mee in een proef om de nieuwe functionaliteit uit te proberen.

 

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie