abonneren

Twitter test advertentiesoftware

Twitter is gestart met het testen van de functionaliteit om te adverteren via de Twittertoepassingen. Een aangepaste API maakt het ontwikkelaars mogelijk om zoekresultaten met advertenties te tonen.De nieuwe programmeertools worden nu getest door een select groepje ontwikkelaars die er Twittertoepassingen mee maken.
Het zal dan ook niet al te lang meer duren totdat Twittergebruikers geconfronteerd worden met advertenties. Vooralsnog gaat het om zoekresultaten en trending topics, die van bijpassende advertenties worden voorzien.

In eerste instantie zullen de komende maanden desktoptoepassingen met advertenties getest worden, in een later stadium ook mobiele apps. Het staat de applicatieontwikkelaars vrij om wel of geen advertenties te tonen bij de tweets. Het is nog niet bekend hoeveel van de advertentie-inkomsten aan de applicatieontwikkelaars toekomen.

Eerder dit jaar heeft Twitter al een start gemaakt met advertenties bij "Promoted Trends" in de Verenigde Staten. Een aantal grote adverteerders als Coca Cola en Starbucks deden daar aan mee als proefkonijn.

 

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Internet

Tags: