Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Twitter Analytics meten populariteit

Twitter start met het op selectieve wijze uitnodigen van gebruikers om hun analysefuncties te testen. Twitter heeft de Analitics al enkele maanden geleden aangekondigd. Nu zijn de analysefuncties in het stadium dat ze naar buiten gebracht kunnen worden. De Analitics geven een twittergebruiker heel veel informatie over hun account.
Zo is het te achterhalen welke tweets het meest succesvol zijn, welke tweets genoemd worden, welke verantwoordelijk zijn voor nieuwe volgers en welke tweets zorgen voor het ontvolgen. Ook wordt het duidelijk hoeveel volgers er bijkomen en afhaken.

Deze analysefuncties zijn voor de gewone twitteraar niet zo van belang maar voor bedrijven of beroepsmatige twitteraars kan het zeer relevante informatie opleveren. Zo wordt het mogelijk te bepalen welke tweets het meeste effect hebben en wordt het mogelijk het twittergedrag daarop aan te passen. De Twitter Analytics worden deze week gedemonstreerd op de Web 2.0 Summit in San Francisco door Evan Williams, een van de medeoprichters van Twitter.

 

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie