Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Tiki Toki

Ga je een presentatie geven? Om je boodschap over te brengen, zorg je ervoor dat ie informatief, blits, helder en compact is. Deze vier ingrediƫnten definiƫren goede infographics.

Net als Dipity ben je bij Tiki Toki ook beperkt tot infographics van een enkel type: tijdlijnen. Zodra je je hebt aangemeld, kun je aan de slag. Om een tijdlijn samen te stellen, moet je eerst een aantal vaste ingrediënten instellen, waaronder een titel, start- en einddatum, een omschrijving en verder enkele onderdelen die het uiterlijk van je tijdlijn bepalen, zoals een intro- en achtergrondplaatje en een achtergrond- en highlightkleur. Eigen uploads zijn in dit stadium niet mogelijk, maar verwijzingen naar verwijzingen naar online afbeeldingen kunnen wél. Tijdens onze tests blijkt de Flickr-integratie echter tot nader order uitgeschakeld. Liggen de basisinstellingen eenmaal vast, dan voeg je gebeurtenissen aan je tijdlijn toe. Dat gebeurt zeer intuïtief. In eerste instantie voorzie je enige basisinformatie (zoals titel en datum), maar je kunt je gebeurtenis ook opsmukken met video-, foto- of audioverwijzingen en met geformatteerde tekst. Ook feeds van Twitter, YouTube en via rss zijn mogelijk, hoewel deze functie nog de status “experimenteel” heeft.
Net als Dipity vermijdt Tiki Toki Flash en maakt hij alleen gebruik van Javascript (json) – je kunt het script trouwens ook downloaden. Tiki Toki laat je tevens toe de inhoud van de tijdlijn af te drukken of als csv-bestand op te halen. Het inbedden van de tijdlijn in je eigen webpagina of blog blijkt echter voorbehouden aan betalende gebruikers (vanaf circa € 3,80 per maand). Wel krijgt je tijdlijn een unieke url, zodat je hem op die manier alsnog kunt delen. Met een gratis account loop je trouwens nog wel tegen een paar flinke beperkingen aan: je mag slechts één tijdlijn creëren, directe media-uploads zijn niet mogelijk en andere gebruikers mede-editor van je tijdlijn maken, kan evenmin.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Review, Internet

Tags: Infographics

Nieuws headlines

Laatste reactie