The Times raakt tweederde van gebruikers kwijt

Volgens mediamagnaat Rupert Murdoch willen consumenten graag betalen voor kwalitatief hoogstaand nieuws. En dus is het toonaangevende The Times overgestapt op een betaalmodel voor hun website. Het resultaat: 66 procent van de bezoekers zoekt hun heil elders.De resultaten hebben betrekking op de Engelse sites TheTimes.co.uk en TheSundayTimes.co.uk.

Het beeld is dramatisch: Murdoch verwachtte dat het aantal gebruikers 'ietwat' zou afnemen, maar nu de site binnen één maand maar liefst tweederde van zijn gebruikers weg ziet rennen, zal de mediamagnaat zich eens flink achter de oren moeten krabben.

Eén lichtpuntje: critici van het betaalplan hadden voorspeld dat maar liefst 90 procent van de bezoekers de site de rug zou toekeren. Zo erg is het dus (nog) niet. The Times vraagt een bedrag van £1 (ca €1,50) per dag of £2 voor een week toegang. De enige krant die tot nu toe weg is gekomen met een betaalmodel is de Wall Street Journal, maar deze krant richt zich op een speciaal marktsegment waar een grotere bereidheid tot een betaalmodel heerst.

Guardian

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten