Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Technologie en adverteren gaan goed samen

Reclames die reageren en zo live lijken te communiceren met wat er op dat moment gebeurt, zien we steeds vaker. De beste interactieve boodschappen die we de laatste tijd voorbij zagen komen hebben we voor je op een rijtje gezet.

Zo bedacht het Zweedse apotheekmerk Apotek een billboard waarbij de haren van het model opwaaien en in de war raken van de digitale wind als er een metro aan komt rijden. Niet zo verrassend dat de advertentie over haarverzorging gaat.

Ruimtebesparing

Ook Ikea speelde heel slim met techniek, door bij een nieuw billboard gebruik te maken van drie verschillend gekleurde headlines en drie verschillende lampen. Als je met de gele lamp op het billboard schijnt zie je een andere tekst dan wanneer de blauwe het papier belicht. Onderop de poster staat de tekst: Doe als dit billboard: maak optimaal gebruik van een kleine ruimte.

Andere invalshoek

Op een billboard in Spanje werden ook twee verschillende boodschappen tegelijkertijd uitgedragen met behulp van lenticulair printen. Dat maakt dat twee verschillende beelden op een poster getoond kunnen worden, door er van een verschillende hoek naar te kijken. Kinderen van onder de 1.30 zagen de boodschap Als iemand je pijn doet, bel ons en we zullen je helpen. Daaronder werd een telefoonnummer van de ANAR Foundation (Aid to Children and Adolescents at Risk) getoond. Volwassenen konden alleen de boodschap Soms is kindermisbruik alleen zichtbaar voor het kind dat het ondergaat lezen.

Vakantiekriebels

Een wat minder serieus billboard is deze van British Airways op Piccadilly Circus in Londen. Daar is een peuter op te zien die, telkens als er een vliegtuig overvliegt opkrabbelt en naar boven wijst. Daarnaast komt het type toestel en de bestemming van de vlucht te staan. Het lijkt wel magie, maar het is mogelijk door op maat gemaakte observatietechnologie die ook nog eens gelijk het vluchtnummer en de bestemming tonen. Als je daar in het grauwe Londen niet gelijk vakantiekriebels van krijgt…

Geschreven door: Marijn Baar op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie