Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Online verkoop groeit door

De omzet van online verkoop van producten en diensten via internet in Nederland is ondanks de economische malaise in de eerste helft van 2012 gestegen naar € 4,61 miljard.

Terwijl de verkoop via de fysieke detailhandel onder druk staat, stijgt de omzet met 9% ten opzichte van de eerste helft van 2011. Dit blijkt uit de marktmonitor het resultaat van een jaarlijks onderzoek naar onlinge consumentenbestedingen van Blauw Research.


Consumenten blijven meer en vaker online bestellen, blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor. Ondanks de crisis hebben consumenten gemiddeld bijna vijf keer een online aankoop gedaan in de eerste helft van 2012, een toename van 7% ten opzichte van een jaar daarvoor. In totaal zijn er in de eerste helft van 2012 42 miljoen internetbestellingen gedaan, een groei van 15 procent.


Snelle levertijd wordt door de online kopers als een belangrijk voordeel van online winkelen genoemd. De afgelopen jaren is de tijd tussen bestelling en levering flink korter geworden.

 

Marktmonotor infographic

Bron: Thuiswinkel.org

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Internet

Tags: online omzet

Nieuws headlines

Laatste reactie