Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Online: meer en kleinere bestedingen

In 2010 zijn we vaker online uitgaven gaan doen, maar wel zijn we minder gaan uitgeven per bestelling. In totaal zijn de online bestedingen met 11% gegroeid naar ruim € 8,2 miljard.

Daarbij zijn we vooral meer producten gaan kopen (+16%). Het gemiddelde aantal bestellingen per online koper is in 2010 gegroeid met 20% naar 7,4 bestellingen per persoon. Het aantal online kopers groeit ook flink. In 2010 zijn er 600.000 bij gekomen. Het totaal aantal online consumenten is daarmee gegroeid tot meer dan 9 miljoen.

Gemiddeld per persoon is er in 2010 €890 besteed, 4% meer dan in 2009. Deze groei is een gevolg van de toename in het aantal bestellingen. Er worden steeds vaker kleine bestellingen geplaatst.  Hieruit blijkt dat gemak en gewenning een grotere rol gaan spelen. De gemiddelde besteding per bestelling is 14% gedaald naar €119.

De meeste online aankopen zijn nog steeds diensten, waaronder vooral reizen en hotelboekingen. De productaankopen zijn sterk in opkomst.

Bron: Thuiswinkel Markt Monitor, Thuiswinkel.org

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie