News Corp. zet MySpace in de etalage

Heb je altijd al je eigen sociale netwerksite willen beheren? Dat kan nu, want MySpace is door moederbedrijf News Corp. in de verkoop gezet. Het sociale netwerk blijft gebruikers verliezen aan concurrenten Facebook en SoundCloud en maakt geen winst. MySpace probeert wanhopig zijn rol aan te passen naar een social media-hub, maar of dit de neergang zal stoppen is nog niet duidelijk.

Wel is het nieuwe design van de site een stuk prettiger en zakelijker dan het oude MySpace-design.

 

MySpace zag zich recentelijk gedwongen de helft van zijn werknemers te ontslagen. Als sociale netwerksite is MySpace aan alle kanten ingehaald door Facebook, terwijl muzikanten en masse zijn overgestapt op het Duitse SoundCloud. Inmiddels heeft MySpace de concurrentie met Facebook opgegeven en werken de twee sites zelfs samen, door MySpace-logins te koppelen aan Facebook Connect. MySpace zal nu moeten proberen muzikanten te behouden of een duidelijkere rol voor zichzelf aan te meten. De vraag is of iemand überhaupt geïnteresseerd is in een aankoop van MySpace. Een mogelijke kandidaat zou Google zijn, dat al enige tijd aan een eigen sociaal netwerk werkt, maar het is nog maar de vraag of Google geld gaat uitgeven aan een site die op sterven na dood is.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten