Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Nederlanders fanatieke gebruikers van sociale media

De Nederlandse sociale netwerkmarkt sterk blijft groeien. Websites als Facebook, Twitter en LinkedIn blijven hun aandeel op deze markt vergroten.

Dit blijkt uit onderzoek van de toonaangevende martkonderzoeker ComScore naar het gebruik van sociale -media. Volgens ComScore is de situatie in Nederland tamelijk uniek omdat een lokale speler (Hyves) nog steeds een groter bereik heeft dan Facebook. Wel wordt deze voorsprong steeds kleiner. Een ander interessant facet van deze markt is dat Nederland het grootste internetbereik ter wereld heeft voor de twee andere belangrijke sociale netwerksites, Twitter en LinkedIn. Nederland is dan ook op meerdere manieren een belangrijke speler op het gebied van sociaal netwerkgedrag wereldwijd.

Hyves groter dan Facebook
Ondanks dat de Nederlandse internetmarkt al lange tijd volwassen is, blijft het gebruik van sociale netwerken groeien. In maart 2011 groeide het gebruik met 18 procent naar 11,5 miljoen bezoekers (dit staat gelijk aan 96 procent van de online bevolking). Hyves behoudt de positie als koploper op de markt van de sociale netwerksites met 7,6 miljoen bezoekers in maart, maar Facebook wint snel terrein en groeide afgelopen jaar 76 procent naar bijna 6,6 miljoen bezoekers. Twitter.com en LinkedIn.com staan respectievelijk op de derde en vierde plaats met meer dan 3 miljoen bezoekers en groeiden ongeveer met 70 procent het afgelopen jaar.

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie