abonneren

MySpace wordt entertainmentportal

De populariteit van Facebook betekent het einde van MySpace als sociale netwerksite. MySpace raakte in de afgelopen jaren het grootste deel van zijn gebruikersbestand kwijt aan Facebook en wist het tij niet te keren; nu gooit de site het over een andere boeg.Sinds afgelopen maart zakken de bezoekersaantallen steeds harder in.
MySpace moet wel actie ondernemen, wil het niet in obscuriteit verdwijnen. Het is de bedoeling dat MySpace straks zijn gebruikers niet met hun vrienden verbindt, maar met media. Hiermee gaat MySpace de concurrentie met Facebook uit de weg. De nieuwe MySpace zal zich focusen op mediacontent, zoals muziek, films, games en videoclips. Bezoekers kunnen zich abonneren op news feeds, content hubs, gepersonaliseerde streams en een 'discovery tab'.  Content wordt gesorteerd op populariteit en een nieuwe interface moet het makkelijker maken om door content te navigeren. Wie content deelt kan hiervoor beloond worden met 'badges'. MySpace gaat een maand lang een beperkte testversie van de nieuwe site draaien, in november wordt de site voor iedereen toegankelijk.

DailyTech

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Laatste reactie