abonneren

Marktplaats make-over wordt uitgerold

De grootste Nederlandse website voor tweedehands spullen krijgt een make-over. Zowel het uiterlijk als de techniek achter de site gaan op de schop.

Afgelopen vrijdag werd de make-over van Marktplaats al aangekondigd. De website heeft dagelijks 1,3 miljoen unieke bezoekers en er worden per dag 300.000 nieuwe advertenties geplaatst. Inmiddels is 40% van de bezoeken afkomstig van een mobiel apparaat. Marktplaats zegt dan ook uit zijn jasje te zijn gegroeid. Hoog tijd voor een redesign dus, volgens Marktplaats.

De nieuwe website wordt getest door een half miljoen bezoekers. De komende drie weken worden dat er 9 miljoen en dat is tegelijkertijd het gehele aantal gebruikers van de website.

Voor- en achterkant

De grootste twee veranderingen zitten hem in de techniek en het uiterlijk. Het uiterlijk is met een witte achtergrond nu wat frisser en de zoekresultaten zijn wat ruimer en dus overzichtelijker opgezet. Ook zijn er nu acht in plaats van drie foto's toe te voegen aan advertenties.

Er kan gefilterd worden tussen nieuwe en tweedehandsproducten. Filters zijn bovendien allemaal in de linker kolom naast de zoekresultaten te vinden en niet meer alleen toegankelijk via een geavanceerde zoekfunctie. Alle veranderingen zijn op deze website te vinden. Via deze link is het nieuwe Marktplaats te bekijken.

 

Geschreven door: Chris Broesder op

Category: Nieuws, Internet

Tags: