Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Google Analytics: Niet bouncen

Het bouncepercentage in Google Analytics is met de nodige mysterie omgeven. Volgens de gebruikelijke uitleg is dit het percentage bezoekers dat de site direct weer verlaat.

De bounce moet dus zo laag mogelijk zijn, zou je zeggen, want een geïnteresseerde bezoeker blijft even hangen en klikt door op de site. Toch is in sommige gevallen een hoog bouncepercentage goed. Stel dat een bezoeker wil bellen met een bedrijf en via Google zoekt naar een telefoonnummer. Hij komt terecht op de contactgegevens van het bedrijf, waar ook het nummer staat. Hij belt en sluit de browser. Het bouncepercentage is daarmee 100 procent, maar het doel van de site is wel bereikt. Voor veel andere sites is een laag bouncepercentage juist belangrijk. Dat geldt voor weblogs. Die willen graag veel pageviews, zodat ze veel advertenties kunnen tonen. Probleem is dat veel weblogs slechts korte berichten schrijven, waarvan de recentste (en dus interessantste) op een pagina staan. De bezoeker scant de berichten, leest er een paar en is weer weg. Gevolg: een tevreden bezoeker, maar wel een hoog bouncepercentage en weinig pageviews. Daarom kiezen steeds meer weblogs ervoor iets langere berichten te schrijven. Om ze volledig te lezen, moet de bezoeker doorklikken.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Tips en Trucs, Internet

Tags: Google Analytics

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie