Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Google Analytics: Effectieve landingpagina’s?

Veel sites verwijzen door naar bepaalde landingpagina’s, bijvoorbeeld in nieuwsbrieven of reclamecampagnes. Om de effectiviteit te meten, is het nuttig te weten waar het bezoek aan die landingpagina’s vandaan kwam.

Welke nieuwsbrief was het effectiefst? Welke verwijzing leverde het meeste verkeer op? Dat is makkelijk te achterhalen. Ga eerst naar het tabblad Standaardrapporten. Via Inhoud, Site-inhoud kom je bij Bestemmingspagina’s (oftewel landingpagina’s). Klik (boven de tabel) op Secundaire dimensie en typ Bron. In de tabel verschijnt nu een extra kolom met gegevens over de herkomst van het bezoek.

 

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Tips en Trucs, Internet

Tags: Analytics

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie