Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Geen alcohol voor minderjarige Facebookers

De stichting STIVA (Stichting Verantwoord Alcoholgebruik) heeft de alcoholcode aangepast. Deze nieuwe code bevat ook regels voor reclame uitingen in sociale media zoals Twitter en Facebook.

Kort samengevat komt het er op neer dat Facebook gebruikers en Twitteraars onder de 18 niet blootgesteld mogen worden aan drankreclame en dat zij derhalve dus ook het merk niet kunnen 'liken' of 'retweeten' of dat zij geliked, geretweet of anderszins benaderd worden door een drankmerk. Dat is natuurlijk vrij lastig, maar STIVA heeft hiervoor complete regels gemaakt die terug te vinden zijn in de reclamecode voor alcoholhoudende dranken. Deze kun je hier in zijn volledigheid nalezen.

Hoewel Facebook en Twitter als voorbeeld worden gebruikt, gelden deze regels natuurlijk voor alle digitale media.

Geschreven door: Gerard Sombroek op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie