Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Dipity

Ga je een presentatie geven? Om je boodschap over te brengen, zorg je ervoor dat ie informatief, blits, helder en compact is. Deze vier ingrediƫnten definiƫren goede infographics.

Dipity staat voor een heel specifiek type infographics: geïllustreerde tijdlijnen. Voorbeelden zijn er genoeg op de site en via een schuifknop zoom je snel in en uit. Een tijdlijn kun je overigens op verschillende manieren bekijken, bijvoorbeeld in de vorm van een flipbook, als een lijst met items of als Google-map.
Wil je zelf aan de slag, dan moet je een account aanmaken, waarna je een eigen url toegekend krijgt: www.dipity.com/<gebruikersnaam>. Belangrijk is dat je kunt aangeven of je een tijdlijn privé wilt houden of met anderen wilt delen. Hierbij bepaal je zelf wie je tijdlijn kan bekijken dan wel onderdelen kan toevoegen, wijzigen en verwijderen. Uiteraard krijg je tijdlijn pas vorm wanneer je hem van een aantal gebeurtenissen voorziet. Je kunt daarvoor afbeeldingen uploaden, maar ook verwijzen naar een afbeeldings- of video-url. Het is echter ook mogelijk je tijdlijn mede te laten samenstellen door allerlei informatie die je al bij andere webdiensten had geplaatst. Zo kun je voor foto’s aankloppen bij Flickr en Picasa, voor video’s bij YouTube en Vimeo, voor Blogs bij Blogger, WordPress en Tumblr, voor Music bij Last.fm (en Pandora) en voor Messaging bij Twitter en Friendfeed. Of voer een zoekterm in: Dipity speurt zelf naar geschikt materiaal (van andere gebruikers) bij Twitter, Flickr, YouTube, Google News of uit een of andere rss-feed. Het toevoegen van inhoud gaat over het algemeen vlot en je kunt je tijdlijn ook makkelijk inbedden in een webpagina of blog. Een tijdlijn als rss-feed aanbieden is eveneens mogelijk. Naar de vormgeving toe zijn je opties wel beperkt. Je kunt slechts uit een viertal thema’s putten en veel meer dan een zoomfactor en een startdatum instellen zit er niet bij. De gratis versie beperkt je tevens tot maximum drie tijdlijnen, 150 gebeurtenissen en een uploadlimiet van 50 MB. Wil je meer, dan moet je overstappen naar een commerciële formule (vanaf circa € 3,80 per maand).

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Review, Internet

Tags: Infographics

Nieuws headlines

Laatste reactie