Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Bing in Nederland nog weinig populair

Tot nu toe heeft het hernoemen van Microsoft Search naar Bing in Nederland nog weinig effect op het gebruik. Uit het zoekmachineonderzoek van Mediabureau Checkit, blijkt dat slechts 1 % van de ondervraagden, Bing als meest gebruikte zoekmachine aangeeft.Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau RMI onder 1251 respondenten.
Hieruit blijkt dat er weinig verschuiving zit in het gebruik van de verschillende zoekmachines in Nederland. Zo staat Google 94 % ruim aan kop, daarna komt Vinden met 3% en Yahoo, Bing en Ilse scoren 1%. Wel geeft 3% aan wel Bing wel eens gebruikt te hebben.

Ondanks dat Microsoft met de naamsverandering en de bijbehorende publiciteit dacht marktaandeel te kunnen winnen, is daar zeker bij ons nog weinig van te merken. In de VS heeft Bing wel een marktaandeel boven de 3,3%. Binnenkort wordt Bing in de VS geïntegreerd met Yahoo, waardoor het gebruik naar verwachting nog wel zal toenemen. Vooralsnog heeft Microsoft nog weinig energie gestoken in een lokale (Nederlandse) versie van Bing.

Bron: Checkit

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie