Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Augmented reality in reclamefolder Phone House

De nieuwe reclamefolder van telecomretailer Phone House bevat augmented reality die met behulp van de app Layar tot leven wordt gewekt.

Met behulp van augmented realitiy is het mogelijk om digitale informatie toe te voegen aan bestaande beelden. Hoe werkt zoiets in de praktijk? Na installatie van de app Layar richt je de camera van de smartphone op een specifiek gedeelte op de pagina. Op dat moment verschijnt op de smartphone extra mulitimediale informatie, zoals een filmpje. De consumenten die met de app Layar de folder van Phone House bekijken, kunnen deelnemen aan acties, video's bekijken en toegang krijgen tot exclusieve content. Phone House is overigens niet de eerste organisatie die augmented reality toevoegt aan communicatie-uitingen. Eerder kwamen de VPRO en TNT met vergelijkbare initiatieven.   

Geschreven door: Marc Boersma op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie