Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Apple start met mobiel adverteren in juli

Apple heeft aangekondigd dat het op 1 juli zal starten met het iAd mobiele advertentienetwerk op de iPhone en iPod touch, die het nieuwe iOS4 besturingssysteem gebruiken.iAds combineren het gevoel van TV-reclame met de interactiviteit van internet-reclame, aldus Apple. Dit moet de adverteerder de mogelijkheid bieden om beweging en emotie aan mobiele gebruikers te presenteren.
Bekende namen onder de eerste iAd-adverteerders zijn onder andere AT&T, Best Buy, Campbell Soup, Unilever en Walt Disney. Apple verwacht in 2010 nog $60 miljoen om te zetten, ongeveer 50% van de voor de VS voorspelde bestedingen aan mobiele reclame voor de tweede helft van 2010.

iAd is ingebouwd in iOS4. Het maakt het de gebruiker mogelijk om in een app te blijven, terwijl er interactie met de advertentie plaats vindt, bijvoorbeeld voor het downloaden van een app of het kopen van iTunes content. Ontwikkelaars kunnen advertenties inbouwen in hun apps. Apple zal de advertenties verkopen en verzorgen. De ontwikkelaars van de app krijgen dan 60% van de opbrengst uitbetaald via iTunes.

iOS 4 zal als gratis update worden aangeboden via iTunes 9.2. vanaf 21 juni. Het zal geschikt zijn voor de iPhone 3G en 3GS, iPhone 4, en de tweede en derde generatie iPod Touch.

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie