Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Android Market nog niet erg winstgevend

Tot nu toe is het maken van apps voor Android minder winstgevend dan voor Apples iOS. Dit blijkt uit een onderzoek van marktonderzoeker Distimo.

Deze conclusie baseert Distimo op het gegeven dat 80 % van de betaalde applicaties wereldwijd niet meer dan 100 keer gedownload zijn uit Google Apps. Dit geldt overigens ook voor 20% van de gratis apps. Er zijn maar twee betaalde apps in de Android Market die meer dan een miljoen keer gedownload zijn terwijl er uit de Apple App Store voor de iPhone wel zes betaalde apps zijn die dat aantal downloads halen alleen al in de Verenigde Staten. Het is voor de app-bouwers dus een flinke uitdaging om hun Android-ontwikkelingen te gelde te maken.

Ook blijkt dat apps in de Apple App Store vaker worden ververst dan de Android Apps. Zo zijn er in april 94 apps in de top tien (gratis en betaald) terecht gekomen, terwijl er maar 26 apps een top tien positie in de Android Market haalden.

Bron: Distimo

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Internet

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie