Het is inmiddels duidelijk dat 3D niet het grote succesverhaal is waar de tv- en consolefabrikanten op gehoopt hadden. Fergal Gara, baas van Sony Computer Entertainment, doet een boekje open over deze techniek.

In een gesprek met Eurogamer geeft Gara aan dat 3D inmiddels niet van groot belang meer is voor Sony. Gara zegt dat het lot van 3D in handen ligt van de consument en dat juist de consument aangegeven heeft dat het 3D vooralsnog niet interessant vindt. Oorzaken zouden de hogere prijzen van 3D-panelen en de onhandige en dure 3D-brilletjes zijn. Gara benadrukt wel dat dit niet betekent dat Sony stopt met het produceren van 3D-hardware. Het bedrijf hoopt dat de interesse in 3D in de toekomst weer aan zal trekken. Wel gaat het bedrijf 3D niet meer promoten als 'unique selling point', een radicale wijziging voor een bedrijf dat de laatste jaren veel geld gestoken heeft in de marketing van de 3D-techniek. De CEO van Sony, Howard Stringer, zei in 2009 nog vol frisse moed dat er tegen het einde van 2010 in elk huishouden een 3D-tv zou staan.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten