Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Trailers van games inmiddels populairder dan van films

Trailers van populaire games scoren meer views dan trailers van de grote Hollywood-films. Niet alleen video’s van de spelproducenten zelf scoren goed, maar ook video’s die door gamers zelfs online worden gezet, zijn bijzonder populair.

 

De trailers van The Dark Knight Rises (28 miljoen views) en Skyfall (20 miljoen views) waren enorm populair op YouTube maar moesten toch de twee trailers van het spel Call of Duty voor zich dulden. De Surprise-trailer van Call of Duty Black Ops 2 staat aan top van de trailer-lijst met 35 miljoen views, de  reveal-trailer van hetzelfde spel was goed voor 31,5 miljoen views.  Het bekijken van videogame-content steeg harder dan het gemiddelde van YouTube.

De trailer die in 2012 het populairst op YouTube was komt van een game: Call of Duty Black Ops 2

Eerste indruk van game erg belangrijk

Erica Larson is hoofd van de videogame advertentieverkoop bij Google (eigenaar van YouTube) en vindt het niet zo gek dat dergelijke gametrailers zo goed scoren. Voor een game moet zo’n 50 euro worden neergeteld en dat zijn de eerste indrukken erg belangrijk zo stelt zij. In 2012 is het kijken naar video’s over games verdubbeld ten opzichte van het jaar ervoor. Het aantal gamers dat zich abonneerde op game-channels vernegenvoudigde zelfs (van 1% groei in 2011 naar 9% groei in 2012). Dit jaar doen de reveal trailer van Call of Duty: Ghost (14,7) en de gameplay video van 17 minuten van Battlefield 4 (12,5 miljoen) goede zaken.

Helft kijktijd gamevideo's van gebruikers zelf

Spelproducenten weten dat video’s het goed doen onder gamers en zorgen dan zelfs ook voor complete mini-documentaires en verzinnen originele concepten zoals de interactieve Greatness Awaits advertenties van Sony. Toch komt wordt de helft van de tijd dat aan het kijken van gamevideo’s wordt besteed van video’s die door gebruikers zelf zijn gemaakt (user generated content). Gamers maken hun eigen reviews, tips en walkthrough-video’s van games en die zijn erg populair.  Dit segment zal naar verwachting nog meer groeien door de mogelijkheden van de Xbox One en PlayStation 4 die het makkelijk maken om gameplay video’s te uploaden naar YouTube.

Gamevideo's kijken op mobiel populair

Een andere trend is dat veel van die video’s via een mobiel apparaat worden bekeken. 40% van alle tutorials kijkt men op smartphone en tablet. Natuurlijk handig als tweede scherm bij pc of console. Het minst populaire apparaat om dergelijke video’s op te kijken is ironisch genoeg de spelcomputer zelf.

Geschreven door: Martijn Verkuil op

Category: Nieuws, Games

Tags: Populariteit, YouTube, trailers, Call of Duty

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie