Electronic Arts heeft de grootste problemen met het in de lucht houden van de nieuwe SimCity. Deze game is deze week gelanceerd in Europa voor pc en Mac en ongelooflijk populair. Gamers klagen over verbindingsproblemen en willen hun geld terug.

De nieuwe SimCity gaat nu al ten onder aan zijn eigen succes. De verkoop loopt zo goed dat de servers van Electronic Arts (EA) de enorme stortvloed aan gamers niet meer aankan. Dit heeft de Amazon ertoe doen besluiten om een waarschuwing over serverproblemen bij de titel in de webshop te plaatsen. De fans moesten wel tien jaar wachten op de nieuwe titel uit de SimCity-reeks. Met deze game kunnen zij online een virtuele stad managen.

De technische problemen met de server waarop de game wordt gedraaid begonnen afgelopen dinsdag al in Amerika. De problemen zijn helaas niet lokaal, maar wereldwijd. Na de release in Europa klaagden ook Europese gamers over verbindingsproblemen tijdens het spelen van de game. Een deel van de gedupeerden kunnen zelfs helemaal geen contact krijgen met de servers van EA.

De game wordt gedraaid via servers van Origin. Dit bedrijf plaatste naar aanleiding van de problemen een bericht op zijn Twitter-account. 'We ondervinden een overweldigende vraag die sommige gebruikers de toegang tot hun games weerhoudt. We werken zo hard als we kunnen om dit op te lossen.'

Sommige gamers zijn zo boos dat ze hun geld terugwillen. Maar de klantenservice van EA wil hier niet aan. De gamers hebben alleen recht op teruggave onder 'exceptionele omstandigheden', meldt Develop. Verbindingsproblemen horen daar niet bij.

Om de serverproblemen op te lossen heeft EA enkele features uitgeschakeld en de snelheid van de game verlaagd, meldt Ars Technica. Vooral de verlaging van de snelheid is voor gamers onmiddellijk waarneembaar tijdens het spelen en wekt weer nieuwe irritatie op. Waarschijnlijk probeert EA hiermee de servers meer tijd te gunnen om de duizenden stadsimulaties die tegelijkertijd draaien in de lucht te houden.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten