Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Second Sight

De ontwikkelaars van Second Sight hebben vooral ervaring met first person shooters (Timesplitters). Hun debuut op de pc is een adventure stealth-achtige game.

Het verhaal van Second Sight begint niet bijster origineel. Hoofdrolspeler John Vattic wordt, vastgeketend aan zijn bed, wakker in een medische instelling. Met mysterieuze krachten bevrijdt hij zichzelf, maar… hij heeft geen idee waar hij is en wie hij is. Wel komt hij er al snel achter dat hij objecten via gedachtenkracht kan bewegen (telekinese). Met behulp van deze krachten moet hij ontsnappen en uitvinden wat er aan de hand is. Wat clichématig weliswaar, maar het verhaal wordt interessanter naarmate je verder komt. De levels zijn leuk en afwisselend. Zo zijn er flashbacks waarin John nieuwe kennis opdoet die hem helpt het mysterie verder te ontrafelen. Deze levels zijn lastiger, omdat John dan nog geen speciale krachten heeft.

Action-stealth-adventure

Second Sight is het best te omschrijven als een action-stealth-adventure. Je bestuurt John voornamelijk vanuit de derde persoon. De besturing, die alleen met toetsenbord en muis gaat, voelt onwennig. Zo is de richting waarin je loopt afhankelijk van de camerastand; zo sla je wel eens onbedoeld een verkeerde richting in, wat natuurlijk niet gunstig is als je niet gezien mag worden. Ook verspringt de camera soms. Dit maakt de besturing extra chaotisch. Het schieten gaat echter wel simpel en er zijn veel wapens te vinden. In het spel zitten adventure-elementen die het nodig denkwerk vereisen. Veel puzzels los je op met behulp van psychische krachten, maar soms moet er ook gehacked worden. In plaats van de gebruikelijke 'use item '-handeling moet je daadwerkelijk op de computer werken. Dit geeft een extra dimensie. Sluipen is aan te raden, maar als je wilt kun je als een razende Roeland tekeer gaan met een machinegeweer.

Coole gaven

De mooie graphics, geluid en muziek zorgen voor een bijzondere sfeer. Hierdoor komen de gaven die John onderweg opdoet goed tot hun recht en maken ze het spel interessanter. Zo kan John met zijn telekinese-gaven vijanden de stuipen op het lijf jagen en op den duur zelfs oppakken en tegen de muren slaan of van een trap afgooien; leuk om te doen en goed uitgewerkt! Natuurlijk kan John nog meer, maar daar moet je zelf achter komen. Het spel is niet groot; in minder dan vijftien uur speel je het spel uit.

Conclusie
Second Sight is een knap staaltje werk. De makers zijn er in geslaagd een bijzonder onderhoudend en interessant spel te maken met een leuke verhaallijn. Dit is third person action met wat extra's. Voor liefhebbers een aanrader.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Review, Games

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie