Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Sacred 2: Ice & Blood

None

Inhoudsopgave

  1. > Inleiding
  2. > Specificaties
De lange ontwikkeltijd van de consoleversies van Sacred 2 duwde ontwikkelaar Ascaron bijna de afgrond in. Gelukkig hebben ze het overleefd, waardoor we nu aan de slag kunnen met de uitbreiding Ice & Blood.

Hoewel Sacred 2 ook uitkwam op Xbox 360 en Playstation 3 heeft Ascaron gekozen om Ice & Blood alleen voor de pc uit te brengen. Helaas heeft men de bespaarde tijd niet geïnvesteerd in het schrijven van een goed verhaal voor de uitbreiding. Het oorspronkelijke spel had al geen briljant plot (de sidequests waren meestal interessanter dan je eigenlijke missie), maar in Ice & Blood is het verhaal helemaal weggelaten. De grootste feature is de toevoeging van twee nieuwe gebieden die je zelfstandig kunt verkennen, de Crystal Plains en het Cursed Forest. Net als in het origineel zit het met het levelontwerp wel goed. De twee gebieden zien er grafisch mooi uit. De Crystal Plains, trainingsgebied voor de Seraphim, zien er uit als een ijzige omgeving vol met ijskristallen terwijl het Cursed Forest een donker, sinister sfeertje ademt.
 

Saai

Beide nieuwe omgevingen zijn door Ascaron voorzien van een reeks nieuwe beesten en andere tegenstanders. Meteen blijkt wel dat de quests in de uitbreiding van precies hetzelfde niveau zijn als de rest van het spel: veel heen en weer lopen en items verzamelen en weinig originele inhoud. Fans van Sacred 2 zullen dit niet erg vinden, maar als je geen fan bent van deze 'Duitse stijl' hack en slash rpg dan wordt het spel misschien saai. Met name de Crystal Plains hebben hier last van. Het Cursed Forest is het grotere gebied van de twee en is een stuk vermakelijker om te spelen.



Duivels gemak

Enkele verbeterpunten uit het oorspronkelijke spel zijn in Ice & Blood niet aangepakt. Zo verspringt de locatie van sommige quests nog steeds zodra je deze op de kaart aanklikt. Het terugvinden van quests in het logboek blijft ook onoverzichtelijk. De toevoeging van een zogenaamde 'carrier imp' is wel erg nuttig. Dit kleine duiveltje draagt de player chest achter je aan, waardoor je niet terug hoeft naar de dichtstbijzijnde stad om je gevonden items op te slaan. Deze verkapte inventory-vergroting is lekker makkelijk maar heeft wel als gevolg dat je veel meer items onnodig lang bewaart omdat je nu eenmaal de ruimte hebt. De player chest is aan de andere kant ook snel vol.



Magie

De laatste grote toevoeging is een nieuwe speelbare klasse, de Dragon Mage. De bijbehorende speelstijl is een beetje vergelijkbaar met de magische aanvallen van de Death Warrior-klasse (die met zijn Astral Lord-aanvallen bijvoorbeeld ondode helpers op kon roepen). De focus bij de Dragon Mage ligt uiteraard veel meer op magie, waardoor de klasse alleen leuk is om te spelen als die speelstijl je ligt. Het was leuk geweest als Ascaron ook nog een Warrior-achtige klasse had toegevoegd. De Dragon Mage is aardig om te spelen maar niet essentieel om de uitbreiding te kunnen ontdekken dus eigenlijk alleen nuttig als je toch al opnieuw wilde beginnen.

 

Pluspunten Minpunten Conclusie
  • mooie nieuwe gebieden
  • veel quests
  • nog steeds geen verhaal
  • vrij eentonige quests
Ice & Blood is precies wat je in Sacred 2 ook speelde, maar dan meer. Irritaties die in het oorspronkelijke spel aanwezig waren, zijn niet opgelost. Door deze gemiste kansen valt de score wat lager uit. Ice & Blood is echter wel vermakelijk en voegt flink wat uren speelplezier toe.

Geschreven door: Abram Wagenaar op

Category: Review, Games

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie