Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

RC Cars

Inhoudsopgave

  1. > Inleiding
  2. > Specificaties
We hadden al formule 1-games, rally-games, het bekende DTM Race Driver, karting-games, futuristische race-games... en nu hebben we een race-game met radiobestuurde autootjes.

Staat een leuke invalshoek ook garant voor een leuk spel? Eventjes wel. Het eerste wat opvalt aan RC Cars zijn de vrij beperkte keuzemogelijkheden: drie autootjes en tien verschillende tracks die je kunt gebruiken in singleplayer (single race en championship) of multiplayer (split screen of online). Niet echt wereldschokkend dus...

Toch wel leuk, eigenlijk

Gelukkig is dat snel vergeten als je eenmaal aan de start staat van je allereerste race, want grafisch ziet RC Cars er gewoonweg schitterend uit. De verschillende locaties zijn op zijn minst ongewoon te noemen (wat dacht je van een strand, een militaire basis en een verlaten mijn?) en zijn met veel oog voor detail vormgegeven. Helemaal leuk is dat de omgeving ook zorgt voor interactie: zo moet je op het strand irritante toeristen ontwijken, zullen de soldaten op de militaire basis op je schieten als je te dichtbij komt en moet je op de openbare weg opletten om niet onder de wielen van auto's of trucks verzeild te raken. Ook qua besturing maakten de ontwikkelaars de juiste keuze: simpel en effectief. Gas geven en remmen, en verder een handrem, jump en turbo-button. Meer hoeft dat wat ons betreft ook niet te zijn.

Upgraden

Tussen de races door moet je trouwens ook met het verdiende geld aan de slag: je autootje kan upgrades goed gebruiken, maar je moet ook in voldoende centen voorzien om te starten in de volgende race. Afwegen dus...
Iets minder afgewogen is de AI van de tegenstanders: te makkelijk te kloppen op de eerste circuits en onklopbaar in de laatste levels. Normaal, zeg je? Niet als er totaal geen overgang is en je dus racet tegen een bende kneusjes die in een volgend level plots allemaal over de baan scheuren alsof ze Alonso in eigen persoon zijn...

Conclusie
Je krijgt geen wereldschokkende nieuwigheden onder ogen, maar wel een grafisch verzorgde game die het moet hebben van een hoge fun-factor. Verwacht dus veel spelplezier dat na een tijdje wat verdwijnt door een tekort aan afwisseling. Een leuk tussendoortje.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Review, Games

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie