abonneren

De Sims Middeleeuwen

Inhoudsopgave

  1. > Inleiding
  2. > Specificaties
De Sims kennen we ondertussen allemaal, maar in de nieuwste Sim-titel van EA zien we de Sims in een tijdperk waarin we zo nog nooit gezien hebben: de Middeleeuwen. Hierin bestuur je je eigen koninkrijk waarin je als nobele vorst of als kwade heerser aan het werk gaat.

De vier aspecten

De Sims Middeleeuwen kent vier belangrijke aspecten: onderzoek, geneeskunde, algemene ontwikkeling en wiskunde. Hoe hoger deze eigenschappen, hoe beter je Sims presteren. Het is dus belangrijk te bepalen wat je het beste kan gebruiken voordat je iets nieuws implementeert in je koninkrijk. Dit vereist enige strategische planning.


Werken in de Middeleeuwen

Je begint de game met het aanmaken van een vorst. Je bent vrij om te bepalen hoe deze vorst er uit komt te zien en of het een goede of een slechte heerser is. Daarnaast kies je voor je Sim bepaalde bonussen en handicaps. Deze zijn niet van heel grote invloed, maar kunnen het leven van een Sim soms wel lastig maken. Een laffe Sim gaat bijvoorbeeld een bepaald gebied niet graag in als daar een rover aanwezig is en zal dan ook tegensputteren.

Later kun je het koninkrijk uitbreiden met een magiër, smid, priester, dokter, handelaar en ridder. Elk beroep heeft zijn eigen taak binnen het koninkrijk. Zo is de vorst verantwoordelijk voor het besturen van het gebied en maakt de magiër drankjes. Naast de standaard werkzaamheden heeft elk beroep ook nog dagelijkse verantwoordelijkheden die nagekomen moeten worden. Denk aan het doorvoeren van een wet of het repareren van wapens. Het is mogelijk meerdere koninkrijken aan te maken. Zo kunnen meerdere personen op dezelfde pc zijn of haar eigen spel spelen.

Op missie

Een nieuw element in deze Sims-game zijn de missies. Voordat je een opdracht begint, krijg je een uitgebreide beschrijving te lezen waarin staat wat je moet doen, wat voor effect het heeft en met welke beroepen je deze kan uitvoeren. Opdrachten waarbij je meerdere beroepen kunt kiezen, hebben verschillende uitkomsten. Zo kan een spion iemand vermoorden terwijl een vorst juist de diplomatieke weg bewandelt om een probleem op te lossen.

Dagelijkse taken worden elke ochtend toegekend en dan heb je een flinke tijd om ze te volbrengen. Missies kies je voor je begint met spelen. Tijdens het spelen zijn deze onderverdeeld in verschillende taken die je één voor één moet volbrengen om de missie te voltooien. Het volbrengen van missies en dagelijkse taken geeft een bonus op de concentratie van een Sim en een hoge concentratie is weer nodig om al die taken en missies goed uit te voeren.

Rpg-elementen

Ervaren Simmers zullen veel uit de vorige spellen herkennen. Zo valt er weer genoeg in te richten, kunnen nieuwe meubels en accessoires gekocht worden en moeten relaties onderhouden worden. Nieuw zijn de rpg-elementen zoals het vergaren van XP. Door het volbrengen van missies en het winnen van gevechten krijgt je Sim XP en bij genoeg punten stijgt je Sim een level en wordt deze beter in zijn of haar beroep.

 

PluspuntenMinpuntenConclusie
  • De Sims met een twist
  • Rpg-elementen geïmplementeerd
  • Je moet er wel van houden
De nieuwe gameplay-elementen en verandering van tijdperk zullen je niet het gevoel geven dat je een totaal andere game speelt. De rpg-elementen zijn wel erg leuk, maar je moet wel van de typische Sims gameplay houden, wil je kunnen genieten van deze game. Wij vinden het in ieder geval een aanrader!

 

Geschreven door: Gerard Sombroek op

Category: Review, Games

Tags:

Nieuws headlines

woensdag 28 februari

Laatste reactie

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord