Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Crysis Warhead

Wie herinnert zich de eerste Crysis niet? Veel te zwaar voor zelfs de meest krachtige machines en als je het kon spelen, dan viel hij toch een beetje tegen, omdat het vechten tegen de aliëns simpelweg niet zo spannend was.
Crysis Warhead maakt veel goed en is eigenlijk de Crysis die Crysis had moeten zijn: intens, prachtig om te zien en het draait ook op systemen die geen nucleaire kracht onder de kap hebben.

Crysis Warhead loopt parallel aan het eerste verhaal. Ditmaal speel je echter niet met Nomad, maar met Psycho: een lid van het special forces team. Psycho houdt ervan zijn eigen regels te maken en die van zijn 'baas' te negeren. Dat leidt tot bijzonder interessante scenario's die vooral veel vernieling tot gevolg hebben… zo blijkt tijdens de campagne.

Warhead ziet er bijzonder goed uit. Beter dan de eerste Crysis zelfs. En dat terwijl Warhead prima speelbaar is op een bovengemiddelde pc. Ja, je leest het goed: ook voor Warhead heb je een serieus systeem nodig. Wij hebben het gespeeld op een Core 2 Extreme, overgeklokt tot 3,85 GHz, 4 GB ram en twee 8800 GT's in sli. En daar draaide het lekker soepel op. We hebben de resolutie gezet op 1440 bij 900 en alle detail op High (Gamer, zoals het heet bij Warhead). Hoewel de resolutie niet erg bijzonder hoog is, ziet Warhead er erg indrukwekkend uit. Echter, we vinden dat EA nog wel wat meer mag sleutelen aan de engine.

De Campagne steekt bij Warhead veel beter in elkaar, hoewel de speeltijd wel korter is. (Ongeveer 7 uur, de helft van de eerste Crysis). De hoeveelheid actie blijft krankzinnig, maar het voelt veel echter en stukken beter gebalanceerd. Dat komt wellicht ook door het feit dat de npc's natuurlijker reageren en het spel minder lineair voelt. Indien je bij de eerste Crysis een omweg kiest - het is immers een vrij speelveld - kan het wel eens zo zijn dat je op mysterieuze wijze overlijdt; bijzonder frustrerend. Dat is gelukkig niet meer het geval bij Warhead.

Een ander punt waar EA flink aandacht aan heeft besteed, is het besturen van voertuigen. Gelukkig maar, want bij de eerste Crysis waren de auto's, boten en vrachtwagens nagenoeg niet te besturen. Nu vlieg je niet meer bij de eerste bocht tegen een boom aan, en dat is wel zo prettig.

Uiteraard is Warhead online te spelen. Daarbij heeft EA een interessante nieuwe modus toegevoegd: team deathmatch. Uiteraard is deze speelvorm niet helemaal nieuw - Unreal Tournament gebruikt het al jaren - maar het is wel een leuke toevoeging voor Crysis. Lekker snipen in het bos!

PluspuntenMinpuntenConclusie
  • Prachtige omgevingen
  • Veel betere campagne
  • Online team death match
  • Betere AI dan in eerste Crysis
  • Nog steeds zwaar
Wij vinden Crysis Warhead een superopvolger voor de eerste Crysis die eigenlijk tegenviel vanwege de absurde systeemeisen (voor die tijd) en het matig uitgewerkte verhaal. Warhead is een verbetering op alle vlakken: het spel loop beter, oogt beter en de campagne is leuker om te spelen.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Review, Games

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie