Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Command and Conquer 3 - Kane's Wrath

De massale Command & Conquer-fanbase zal hunkerend hebben uitgekeken naar het eerste uitbreidingspakket voor deel drie van deze populaire rts-game. Nu Kane's Wrath eindelijk in de winkels ligt valt nog maar te bezien of de verwachtingen ook daadwerkelijk worden waargemaakt.

Nieuw!

Zoals de C&C-traditie voorschrijft, bevat ook deze add-on nieuwe missies (13), kaarten (15), nieuwe eenheden (6), gebouwen en wapens, maar in de samenstelling van de bundel zijn een paar vreemde keuzes gemaakt. Ten eerste wordt er geen nieuwe factie aan de drie bestaande hoofdmachten (NOD, GDI, Scrin) toegevoegd. Daarentegen krijgt iedere groep de beschikking over twee subfacties met elk zo z'n eigen, specifieke eigenschappen. De GDI beschikt over tankbataljon van Steel Talons en de sonische veteranen van ZOCOM. De NOD wordt uitgebreid met de stealthtroepen van de Black Hand en de cyborgs van de Marked of Kane. De Scrin komen met Reaper-17 die uit religieuze overwegingen geen gebruik van telepathie of luchtaanvallen maken, maar kiezen voor brute tiberium-conversiestralen. De telepathisch begaafde Traveler-59 infiltreert en maakt het liefst gebruik van hinderlagen.

Onoverzichtelijk en onrealistisch

De keuze uit deze negen facties maakt het er niet overzichtelijker of uitdagender op. Eigenlijk biedt Kane's Wrath qua eenheden meer van hetzelfde, hooguit met variatie in vuurkracht en tactiek. Een nieuwe uitdagende hoofdmacht had veel meer diepgang en variatie kunnen toevoegen. Met MARV, Redeemer en Eradicator worden per factie nieuwe 'epic units' toegevoegd, die het geheel een redelijk onrealistisch karakter meegeven en de veldslagen door hun extreme vuurkracht en speciale upgrademogelijkheden al snel uit balans kunnen brengen.

Tiberiumse worst

De verhaallijn van de campagne is met verschillende tijdsprongetjes nogal grillig uitgewerkt en de abominabele acteerprestaties in de cutscenes zijn ook al niet bevorderlijk voor hen die veel waarde aan de spelsfeer hechten. Ga je liever direct voor (online) skirmish-gevechten dan zal je dit ongetwijfeld een Tiberiumse worst wezen.

Global Conquest

Tenslotte is er met Global Conquest een turn-base spel aan Kane's Wrath toegevoegd. Op zich een interessant gegeven, ware het niet dat dit element uitermate zwak is uitgewerkt met tal van overbodige opties en een matige AI.

PluspuntenMinpuntenConclusie
  • veel nieuwe kaarten
  • sub-facties met nieuwe units en wapens
  • helemaal C&C3
  • verhaallijn boeit niet
  • global conquest-mode zwak uitgewerkt
  • cutscenes overbodig
Door de vertrouwde C&C-gameplay en de fikse uitbreidingen aan eenheden, wapens en gebouwen zal niemand zich door Kane's Wrath bekocht voelen. Verrassend is het allerminst en hier en daar hebben de programmeurs zelfs een paar onlogische keuzes gemaakt in de opbouw van de verhaallijn, de toevoeging van subfacties en het matige Global Conquest. Dus wachten we maar geduldig op de release van Red Alert 3.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Review, Games

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie