De meeste zzp’ers en eenmanszaken gebruiken voor hun boekhouding gewoon Excel. Er zijn echter allerlei gratis alternatieven voorhanden waarmee je een bedrijfsadministratie kunt opzetten. Vandaag: BizFusion.

BizFusion is een online dienstverlener waar je op kunt inloggen en heeft dus als groot voordeel dat je altijd bij je boekhouding kunt. Je hoeft niet te betalen om een Bizfusion-account aan te maken, maar om uit te breiden moet je een abonnement nemen van minimaal € 10 per maand. Wil je bijvoorbeeld over een backup beschikken, dan zul je de daarbij behorende module moeten aanschaffen. 

Het is een voordeel dat je anderen kunt machtigen om inzicht te krijgen in je account. Zo kun je als zzp’er zelf je administratie registreren en bijhouden, terwijl je boekhouder op afstand een oogje in het zeil houdt. Met BizFusion kun je bovendien niet alleen boekhouden, maar ook bank- en personeelszaken regelen. Zo is het mogelijk de bankafschriften van ABN Amro, ING, Postbank en SNS te importeren. Ook geeft het programma de mogelijkheid mail te verzenden en kun je de look en feel van je factuur veranderen.

Bepaalde delen van de Bizfusion-portal zijn nog in aanbouw. Bizfusion zou bijvoorbeeld ook documenten moeten kunnen maken en bewerken, maar momenteel krijg je er nog een foutmelding. Ook de marketplace die al in het menu staat aangegeven heeft nog geen applicaties (coming soon!).

Een sterk punt aan Bizfusion is de vormgeving, die er mooi uitziet. Ondersteuning geschiedt via de BizFusion blog, de BizFusion community en een telefonische helpdesk. Daarbij staat op elke pagina een korte, verhelderende tekst over het onderdeel dat je bekijkt. 

8,0

Ons oordeel

Pluspunten

mooie vormgeving

machtigen

Minpunten

sommige modules niet inbegrepen (bv. backup)

Conclusie

BizFusion zit prima in elkaar en is makkelijk te gebruiken. Jammer genoeg is nog niet de hele site af....
Lees meer
Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten