Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Super Bowl-reclame toont wat BlackBerry Z10 niet kan

Tijdens de Super Bowl werd in een reclamespotje getoond wat de nieuwe BlackBerry Z10 allemaal niet kan. Dat zou makkelijker zijn dan in laten zien wat het allemaal wel kan in de dertig seconden dat het spotje lang is.

Vorige week lanceerde RIM de BlackBerry Z10smartphone en veranderde de bedrijfsnaam ook van RIM naar BlackBerry. Om de BlackBerry aan de man te brengen, werd er een tv-reclame uitgezonden tijdens de populaire super bowl in de VS met de uitspraak: "In 30 seconds, it's quicker to show you what it can't do." 

BlackBerry Z10

Gelukkig voor BlackBerry was de grote stroomstoring tijdes de super bowl pas nadat het eerste tv-spotje van de BlackBerry Z10 was uitgezonden. Voor BlackBerry hangt er heel veel af van dit nieuwe toestel. Het bedrijf verkeert in zwaar weer en als de BlackBerry Z10 een flop wordt, kan dat het einde betekenen van het bedrijf. Er wordt al voorzichtig nagedacht over het afstoten van de hardware-divisie mochten de nieuwe toestellen (ook de BlackBerry Q10) niet aanslaan.

Tot nog toe weet de BlackBerry Z10 in ieder geval goede kritieken te krijgen maar na de presentatie daalde het aandeel van BlackBerry. Volgens analisten die met Bloomberg spraken zijn de twee voornaamste redenen dat er geen introductiedatum is genoemd van de Z10 en dat de prijs van $149 of $199 te hoog ligt ten opzichte van veel Android-toestellen. Wat hij wel kan, is op de website te lezen.

 

BlackBerry keeps on moving

Het spotje is eenmalig en zal niet het thema zijn van de rest van de Blackberry Z10-campagne. Maar voor een reclame tijdens de super bowl moet je erg opvallen zodat er nu voor een dergelijk spotje werd gekozen. In de VS zal de Blackberry Z10 pas in maart uitkomen door een langere testfase. In maart zal dan ook de nieuwe campagne van start gaan getiteld: ‘Keep Moving’. Die campagne zal een stuk traditioneler zijn en zich wel richten op wat de Blackberry Z10 allemaal kan.  

Via: Computer Idee

Geschreven door: Martijn Verkuil op

Category: Nieuws, BlackBerry

Tags: commercial, reclame, Superbowl

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie