Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Android snoept marktaandeel af van iPad

Android groeit flink in marktaandeel op de tabletmarkt. Zowel in aantallen als procentueel. Apple verkoopt wel meer iPads maar daalt procentueel in marktaandeel behoorlijk.

Dit blijkt uit cijfers van Strategy Analystics. Zo had de iPad van Apple vorig jaar nog een marktaandeel van 96%. Nu is dat gedaald tot 67% en heeft Android een marktaandeel van 27%.

In het derde kwartaal van 2010 stond de teller bij Apple op 4,2 miljoen verkochte iPads. In hetzelfde kwartaal van 2011 groeide dit aantal naar maar liefst 11,1 miljoen. Het marktaandeel Android maakte in dat kwartaal een enorme groei door: van 100.000 naar 4,5 miljoen verscheepte tablets.

Kijken we naar de percentages van de tablets die zijn uitgerust met iOS of Android dan zien we dat Apple in het derde kwartaal van vorig jaar bijna de complete markt in handen had met 95,5% en het beperkte aanbod van Android-tablets zich vertaalde in 2,3% marktaandeel. Een jaar later is dat respectievelijk 66,6% en 26,9%.

Microsoft speelt nog geen rol van betekenis
Het marktaandeel vanmicrosoft groeide van nog geen tiende procent naar viertiende procent in 2011 en speelt op de tablet-markt dus nog geen enkele rol van betekenis. Microsoft vestigt zijn hoop op Windows 8, dat met het  voor aanraakschermen geschikt gemaakte Metro-interface een partijtje op de tabletmarkt moet meeblazen.

Via: Cnet

 

 

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Besturingssystemen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie