Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Zo zien Instagram-advertenties er uit

Instagram laat de wereld rustig bekend worden met de advertenties die het binnenkort wil gaan uitrollen. Dat Instagram advertenties wil vertonen om inkomsten te genereren is geen verrassing; het dochterbedrijf van Facebook doet er echter alles aan om gebruikers niet tegen zich te keren.

Instagram gaat de advertenties eerst uitrollen in Amerika, bij wijze van proef. De allereerste advertentie komt uit eigen huis, om gebruikers langzaam te laten wennen. De advertenties komen in de fotostream terecht. In plaats van een datum/tijd-aanduiding krijgen ze het woord Sponsored mee, waardoor het redelijk duidelijk is welke foto's niet van je medegebruikers zijn. De ...-knop laat je vervolgens een advertentie liken, als je dit zou willen. Hiermee zou Instagram de advertenties op termijn aan je smaak kunnen aanpassen. Wanneer de advertenties naar gebruikers buiten Amerika komen is niet duidelijk, vermoedelijk wil Instagram eerste de reacties in eigen land peilen.

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Apps

Tags: advertenties

Nieuws headlines

Laatste reactie